اصناف زیراب

فعالیتهای اصناف و بازار، شخصی، فرهنگی و ورزشی بارعایت قانونی ایران

اصناف زیراب

فعالیتهای اصناف و بازار، شخصی، فرهنگی و ورزشی بارعایت قانونی ایران

اصناف زیراب

احمد علی قبادیان سوادکوهی – رئیس اتاق اصناف شهرستان سوادکوه و عضو اتاق اصناف استان مازندران و نماینده مازندران در اتاق اصناف کشور(ایران)

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است


دوشنبه 14 خرداد 1397 - 13:30:00 چاپ

مازنی: خودکشی حرام نبود، روز رحلت امام خودم را می‎کشتم

نماینده تهران: مردم ایران نسبت به امام(ره) خوش استقبال و خوش بدرقه بودند


سیاست > مجلس - نماینده مردم تهران از خاطراتش در زمان حیات حضرت امام و دیدار با ایشان روایت کرد و گفت: اگر خودکشی حرام نبود در غم رحلت امام خودکشی می‌کردم.

حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین از خاطراتش با امام (ره) روایت کرد. او گفت: من در دوران حیات حضرت امام (ره) دو بار توانستم به دیدار ایشان بروم که البته این دیدارها جمعی بود. زمانی که ایشان تازه از نوفل‌لوشاتو برگشته بودند و در قم مستقر شده بودند به اتفاق طلبه های حوزه علمیه خراسان دسته جمعی به دیدار ایشان رفتیم. دفعه دوم در حسینیه جماران خدمت ایشان رسیدیم.

او  درباره این دیدارها گفت: تصویری که ما از اولیای خدا داشتیم از نزدیک بسیار حس می شد. بعضی ها خوش عکس هستند و تنها در عکس و فیلم است که به دل می نشینند؛ اما حضرت امام اینگونه نبود و هرچه نزدیک تر می شدیم عظمت و ابهتشان بیشتر به چشم می آمد.

مازنی خاطره دیگری از رهبر کبیر انقلاب به یاد آورد و گفت: 12 بهمن 57 وقتی حضرت امام به ایران تشریف آوردند، برای ما مانند خواب بود؛ نمی توانستیم باور کنیم. همانطور که پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 باورش برایمان سخت بود. در آن سال من که حدودا 17 ساله بودم سه ماه در زندان مشهد بودم و اصلا امیدی به پیروزی نداشتیم. وقتی امام به ایران بازگشتند ما تصویر ایشان را در شهرستان از تلویزیون تماشا می کردیم اشک در چشمانمان حلقه زده بود. من آن لحظه را هیچگاه فراموش نمی کنم.

او گفت: دو خاطره تلخ هم از حضرت امام در ذهن من حک شده است؛ یکی مربوط به زمانی است که ایشان قطعنامه 598 پایان جنگ را پذیرفتند که برای ما هم سخت بود؛ فرمایشات ایشان را گوش می کردیم و اشک می ریختیم. تلخ ترین خاطره هم مربوط به روز رحلت ایشان در سال 68 بود که اگر خودکشی جرم شرعی و حرام نبود، خودم را می کشتم. بی اختیار گریه می کردیم و بی قرار بودیم. این تنها من نبودم که این حال را داشتم بلکه همه جانان اینگونه بودند.

او با بیان اینکه مردم ایران نسبت به حضرت امام هم خوش استقبال و هم خوش بدرقه بودند گفت: بزگترین استقبال تاریخ در زمان ورود امام به تهران از سوی مردم ایران صورت گرفت و در زمان رحلت ایشان هم بزرگترین بدرقه رقم خورد.

مازنی همچنین گفت: امام برای این کشور آرمان های بزرگی در سر داشت و اگر خوبی وجود دارد به دلیل حضور امام است. بزرگترین تاثیرگذاری ایشان تربیت نسلی است که حاضر بود برای آرمان ها، باورهای دینی و ارزش های انسانی جانش را فدا کند. از صدقه سر شهدای کشور و ایثارگران این مرز وبوم  است که ما امروز امن ترین کشور را در منطقه داریم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که ایا امروز همه آرمان‌های امام محقق شده است، گفت: هرچند بخشی از آرمان های ایشان مانند استقلال کشور و عدم وابستگی به بیگانه به طور کامل محقق شده است؛ اما در بخشی هم هنوز با  آن مدینه فاضله ای که ایشان در نظر داشتند، فاصله چشم گیری داریم. لازم است برای رسیدن به آن آرمانها همه تلاش خود را به کار بندیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۴۱
احمدعلی قبادیان


تصاویر امام که در تاریخ جاودانه شدند

از لبخند ماندگار تا ازدحام مراسم تشییع پیکر امام (ره)

فرهنگ > تجسمی - عکس‌هایی به یادماندنی از دوره‌های مختلف رهبری انقلاب از سوی امام خمینی (ره) به یادگار مانده است؛ عکس‌هایی که هر کدام قصه و روایت خاص خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، 29 سال از وداع مردم با رهبر کبیر انقلاب می‌گذرد و در این مدت عکس‌های مختلفی از ایشان در کتاب‌ها و نشریات متنوع ثبت شده است. این عکس‌ها به دوره‌های مختلفی تعلق دارد، از زمان پیش از انقلاب و حضور امام خمینی در فرانسه تا بازگشت ایشان به ایران و بخشی از تاثیرگذارترین عکس‌ها مربوط به تشییع تاریخی پیکر ایشان است.

در سال‌های مختلف هنرمندانی بودند که با هنرشان گوشه هایی از زندگی امام از تبعید تا رحلت را در تاریخ ثبت کردند، عکاسانی که آثارشان را می توان گویاترین تصاویر تاریخ معاصر ایران دانست که پشت سر هر کدام خاطرات فراوانی نهفته است.

به مناسبت 14 خردادماه مروری داریم بر تصاویر ماندگار امام خمینی(ره) که از سوی عکاسان به ثبت رسیده است.

خاطره عکس معروف امام زیر درخت

یکی از معروف‌ترین تصاویری که از امام خمینی(ره) به ثبت رسیده، مربوط به نوفل لوشاتو و فرانسه است. تصویری که امام زیر یک درخت سیب نشسته است.

میشل ستبون عکاس معروف فرانسوی که در زمان انقلاب برای آژانس عکس سیپا فعالیت می‌کرد، هنرمندی است که این تصویر را به ثبت رسانده است.

ستبون در توضیح این عکس اینطور می‌گوید: «من از ایشان خواستم تنها زیر درخت سیب بنشینند. هفته‌های بعد تعداد جمعیت آنقدر زیاد بود که امکان‌پذیر نبود چنین عکسی از ایشان بگیرم.»

ستبون ثبت‌کننده ماندگارترین تصاویر از انقلاب و مبارزات مردم است که آثارش بارها و بارها در میان مردم دست به دست شده است، از قیام 15 خرداد تا پیروزی انقلاب و بازگشت امام به ایران.

امام خمینی در هواپیمای ایرفرانس

رسول صدرعاملی کارگردان سرشناس سینمای ایران هم صاحب یکی از تصاویر به یادماندنی از امام خمینی(ره) است. او از سوی روزنامه اطلاعات ماموریت پیدا می‌کند تا گزارش‌های روزانه‌ای را از نوفل لوشاتو محل سکونت امام تهیه کند و از همانجا تا حضور امام در ایران با ایشان همراه می‌شود.

صدرعاملی بیان می‌کند که در طول پرواز هواپیمای ایرفرانس مدام در حال نوشتن بوده تا تمامی لحظات را به ثبت برساند. در همین حال زمانیکه نور طلوع آفتاب به داخل هواپیما تابید به سرعت خودش را به طبقه دوم که محل استقرار امام بوده می‌رساند و تصویر ایشان را در هواپیما ثبت می‌کند، عکسی که در روزنامه اطلاعات منتشر و فراگیر شد.

تصویر ماندگار امام خمینی روی پلکان هواپیما

در کنار تصویری که صدرعاملی از امام خمینی گرفته است، عکسی از امام روی پلکان هواپیما یکی از ماندگارترین تصاویر تاریخ معاصر ایران است.

صحنه‌ای که در روز 12 بهمن ماه میلیون‌ها ایرانی مشتاق منتظر دیدن آن بودند و پس از نشستن هواپیما انتظارشان به سر آمد و آرزویشان محقق شد.

حسین شرکت عکاسی است که این عکس را ثبت کرده است و در توضیح آن اینطور می‌گوید: «من زمانیکه امام پس از 15 سال پای خود را روی خاک ایران گذاشت پایین هواپیما ایستاده بودم و تصویر آن لحظه را ثبت کردم، من از قبل چنین عکسی را می‌خواستم بگیرم.»



بیعت همافران نیروی هوایی با امام

شاید کمتر ایرانی باشد که تصویر بیعت همافران نیروی هوایی با امام خمینی را در مدرسه علوی ندیده باشد. تصویری که حسین پرتوی عکاس وقت روزنامه کیهان ماندگارش کرد، هنرمندی که این روزها دیگر در میان ما نیست و چشم از جهان فروبسته است.

۱۹ بهمن سال 57 پرتوی با حضور در مدرسه علوی تصویر تعدادی از همافران نیروی هوایی ارتش را از پشت و در حال ادای سلام نظامی به امام می‌گیرد، عکسی که روز بعد در صفحه اول روزنامه کیهان چاپ شد.



ماجرای ثبت عکسی که در جیب تمام ایرانی‌هاست

علی کاوه عکاس سرشناس و با سابقه ایرانی است که بیشتر در قامت عکاس ورزشی ظاهر شده است ولی تصاویر مهمش از انقلاب اسلامی و جنگ ایران و عراق بخش مهمی از حافظه تصویری کشور را تشکیل می‌دهد.

تفاوت کاوه با دیگر عکاسانی که از امام خمینی عکاسی کرده‌اند در یکی از عکس‌هایش است، تصویری که همه ما روزانه بارها و بارها با آن روبه رو هستیم و شاید اصلا ندانیم ثبت کننده آن کیست؟ علی کاوه کسی است که تصویر امام خمینی روی اسکانس را گرفته است، خاطره این تصویر از زبان او شنیدنی است.

«روزی به همراه 10 عکاس به جماران رفتیم و رو به روی امام ایستادیم و شروع به عکاسی کردیم، امام هم خیلی آرام سرشان را می چرخاندند و به هر کدام ما نگاه می کردند تا بتوانیم تصویر بهتری از ایشان بگیریم. من در آن روز عکسی گرفتم که از میان تمامی عکس های جمع آوری شده در بانک مرکزی برای چاپ روی اسکناس ها برگزیده شد.»



لبخند امام به روایت تصویر

نسل‌های پس از انقلاب بارها در ابتدای کتاب‌های درسی‌شان تصویری از لبخند امام خمینی(ره) را دیده‌اند.

اباصلت بیات عکاسی است که این تصویر متفاوت را از امام خمینی گرفته است، تصویری که فضا و حال و هوای متفاوتی را نسبت به سایر آثار عکاسان دارد.

بیات از سال 1359 فعالیتش را در اداره بنیاد اندیشه اسلامی آغاز کرد و با حضور در بیت امام از دیدارهای ایشان عکاسی می‌کرد.

این عکاس در سال 61 نزد امام می‌رود و با این جمله که «مردم به لبخند شما نیاز دارند» درخواست می کند تا لبخند بزنند و این تصویر که یکی از لبخندهای ماندگار در تاریخ است به ثبت می‌رسد.



زنانی آشفته که از تپه‌ای سرازیر می‌شوند

مراسم تشییع پیکر امام خمینی یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌هایی بود، حضور گسترده دلدادگان امام صحنه‌هایی ناب را خلق کرد که در نوع خود بی‌سابقه بود.

یکی از این تصاویر را علی فریدونی عکاس پیشکسوت دفاع مقدس به ثبت رسانده است، تصویری که زنانی چادری با حالی ملتهب در حال حرکت به سمت پیکر امام هستند، فضای خاک گرفته و سراسر اندوه و اشک‌هایی که سرازیر شده است؛ عکسی که از نظر فریدونی انسان را یاد زنان کربلا می‌اندازد.

58243

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۴۰
احمدعلی قبادیان

 رئیس اتاق اصناف بابل بمناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت

حضرت امام علی (ع)


پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف بابل بمناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام علی (ع(

 خبرگزاری آریا - حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل با ارسال پیامی فرا رسیدن سالروز شهادت اولین کوکب آسمان ولایت حضرت امام علی (ع) را به رهبر معظم انقلاب – مردم شهیدپرور و بازاریان ولایتمدار کشورمان تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار آریا دفتر مازندران در شهرستان بابل :  در قسمتی از پیام تسلیت رئیس اتاق اینگونه آمده است : 

 امام علی (ع) در صبحگاه نوزدهم ماه مبارک  رمضان سال 40 هجرى زمانى که آماده مى‌شد تا به سوى صفین حرکت کرده و جنگ جدیدى را با معاویه آغاز کند، توسط شقى‌ ترین انسان‌ها، عبدالرحمان بن ملجم مرادى مجروح شده و سه روز بعد در 21 رمضان به شهادت رسید ، با شهادت آن بزرگوار، اسلام تنها نگهبان دلسوز و یگانه حامی واقعی خود را از دست داد و مسلمانان از برکت وجود پیشوایی محبوب، زمامداری عادل، امامی عالم، رهبری رؤوف و مهربان محروم شدند، و امواج بلایا و فتنه ها از هر سو آنها را احاطه کرد.ضربت «ابن ملجم مرادی» ضربتی بود که بر پیکر اسلام، عدالت، حرّیّت و فضیلت و بر پیکر تمام اهداف عالی انسانی وارد شد.بیست و یکم ماه رمضان مصادف است با سالروز شهادت ابرمردی که برای آمدنش خانه خدا شکافت و برای رفتن این اولین عاشق اسلام، فرق مبارکش را براساس کینه و عداوت شکافتند تا اولین شهید محراب شود و در بهترین لحظه و مکان بر روی زمین دعوت حق را لبیک گوید.حضرت علی (ع) با همه وجود و خالصانه از حریم دین خدا حمایت کرد لحظه ای در آسایش نبود مخصوصا در ایام پر مخاطره حکومت عدل گسترش که نظیر  آن وجود نداشته است.پیامبر اکرم (ص) حضرت علی  و خودشان را از یک شجره می دانستند و       می فرمودند : .من و علی پدر این امت هستیم من شهر علم هستم و علی درب آن.از این روی حضرت علی (ع) نخستین کسی است که به اسلام ایمان آورد و نخستین کسی است که هرگز غیر خدای یگانه را نپرستید.امیرالمومنین علی (ع )به شهادت تاریخ و اعتراف دوست و دشمن در کمالات انسانی نقیصه ای نداشته و در فضایل اسلامی نمونه کاملی ا ز تربیت پیغمبر اکرم (ص)بود .بحثهایی که در اطراف شخصیت حضرت علی (ع) شده و کتابهایی که در این باره شیعه و سنی و سایر مطلعین و کنجکاوان نوشته اند درباره هیچیک از شخصیت های تاریخ اتفاق نیفتاده است.حضرت علی (ع) در علم و دانش داناترین یاران پیغمبر اکرم (ص) و سایرمسلمانان بود  و نخستین کسی است در اسلام که در بیانات علمی خود در استدلال و برهان را باز کرد و در معارف الهیه بحث فلسفی نمود و در باطن قرآن سخن گفت و برای نگهداری لفظ قرآن دستور زبان عربی را وضع فرمود و تواناترین عرب بود در سخنرانی ، حضرت علی (ع) که در زمان پیغمبر اکرم (ص) و پس ازآن در همه جنگها شرکت کرد در شجاعت ضرب المثل بود هرگز ترس و اضطراب از خود نشان نداد و هرگز پشت به دشمن نکرد و هرگز نشد که کسی از مردان جنگی دشمن با وی درآویزد و جان به سلامت برد و در عین حال با کمال توانایی, ناتوانان را نمی شکست و فراریان را  دنبال نمی کرد و شبیخون     نمی زد و آب بروی دشمن نمی بست. شهادت، متاع گرانبهایی است که هرکس قدرت خریداری اش را ندارد. شاهدی قدسی است که همگان لیاقت هم آغوشی با او را نمی یابند. شیرینی شهد شهادت را به هر کسی نمی چشانند. امیر مؤمنان علی(ع)، آن یکّه تاز عرصه عشق و شهادت، مبنای شهادت طلبی و دست یابی به این فوز عظیم را این سان بیان می دارد و صفات عاشقان شهادت را این گونه می نمایاند و شور و شوق خود را نسبت به آن چنین توصیف می کند: «مجاهدان شهادت طلب چنان به سوی خدا پر می کشند که تشنگان به جانب آب. بهشت در پرتو آذرخش نیزه هاست. امروز خبرها در بوته آزمون ارزیابی می شوند و به خدا سوگند که اشتیاق من به صحنه نبرد و شهادت و  رویارویی با دشمن، بیش از شوقی است که آنان به زندگی شان دارند».حضرت علی(ع) در دوران زندگی پر تلاطم و پرفراز      نشیب اش، همواره به شهادت می اندیشید و آنچه از آن نیرو می گرفت و جانش را سیراب می ساخت، امید به کشته شدن در راه خدا بود. این کلام از حضرت علی(ع) است که می فرمود: «به خدا سوگند که اگر این امید نبود که در یکی از دیدارهای سخت که با دشمن در پیش است شهادت را بهره برم، اسب خویش زین می نهادم و از میان شما برای همیشه کوچ می کردم و دیگر تا آن زمان که نسیمی از شمال یا جنوب بوزد شما را طلب نمی کردم آنحضرت حتی بعد از ضربت خوردن رو به فرزند ماتم زده اش امام حسن(ع) کرد و فرمود: «پسرم، با اسیر خود مدارا کن و شفقت و مهربانی پیش گیر... ما از اهل بیت رحمت و مغفرتیم. از آنچه خود می خوری به او بخوران و از آنچه می آشامی به او بنوشان. اگر من از دنیا رفتم با یک ضربه او را قصاص کن و اگر زنده ماندم خود می دانم که با او چه کنم و من به عفو سزاوارترم . اینجانب خادم بازاریان شریف شهرستان بابل فرا رسیدن سالروز شهادت اولین کوکب آسمان ولایت حضرت امام علی (ع) را به رهبر معظم انقلاب – مردم شهیدپرور و بازاریان ولایتمدار کشورمان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان استمداد می طلبم به برکت وجود ذی وجود آنحضرت نصرت بیشتری به مسلمانان عنایت بفرمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۰۲
احمدعلی قبادیان

 تصویرمبارک دکتر سید محمد خاتمی با اقای ناطق نوری مشاهده


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۲۵
احمدعلی قبادیان