اصناف زیراب

فعالیتهای اصناف و بازار، شخصی، فرهنگی و ورزشی بارعایت قانونی ایران

اصناف زیراب

فعالیتهای اصناف و بازار، شخصی، فرهنگی و ورزشی بارعایت قانونی ایران

اصناف زیراب

احمد علی قبادیان سوادکوهی – رئیس اتاق اصناف شهرستان سوادکوه و عضو اتاق اصناف استان مازندران و نماینده مازندران در اتاق اصناف کشور(ایران)

۳۲ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

فضل الله یوتیه من یشاء والله واسعٌ علیم

بلی این چنین است فضل خدا که بر هر که خواهد نماید عطا

برادر گرامی جناب آقای مهندس کیان الهی سوادکوهی کارشناس نمونه کشور (انتصاب حضرتعالی بعنوان بخشدار زیراب سوادکوه


احتراما" باسلام و عرض ارادت

خدا را شاکریم که با عنایات خود برگی دیگر بر افتخارات و شایستگیهای جنابعالی افزوده شد  ، با کمال مسرت انتصاب بجا و  شایسته ی حضرت عالی که از سرمایه های  ارزشمند انسانی در بخشدار زیراب را به عنوان  تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
ازدر گاه ایزد منان مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی ایران اسلامی مسالت دارد. و شکر الله سعیهم

قبادیان سوادکوهی نماینده اتاف اصناف ایران

 روابط عمومی. نماینده اتاق اصناف کشوردر مازندران.

   اتاق اصناف واتحادیه های.واحدبازرسی،نظارت

 ((خانواده بزرگ اصناف ))

زیراب سوادکوه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۲۰:۰۹
احمدعلی قبادیان

بیانیه بمناسبت هفته بسیج

 اتاق اصناف زیراب ونماینده اتاق اصناف کشور :

اتحادیه های تحت پوشش

،واحدبازرسی

بسیج اتاق اصناف زیراب سوادکوه :

بمناسبت هفته بسیج بیانیه مشترکی

را صادر نمودند.

السلام علی‌الحسین(ع)  و علی‌علی‌بن‌الحسین(ع)  و علی اولادالحسین(ع) وعلی اصحاب‌الحسین(ع)


آپلود عکس

 

آپلود عکس

آپلود عکس



بار دیگر طلیعه ماه صفر در سراسر جهان، شیفتگان مکتب تشیع سرخ علوی را به رستاخیز اربعین حسینی فرا می‌خواند ، ایامی که سراسر حزن و اندوه برای فرشیان و ماتم و شیدایی برای عرشیان است.

تقارن ماه خون و قیام با هفته بسیج، فرصتی است که فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار و از خود گذشتگی زنده نگه داشته شود ، چرا که در حقیقت بسیج میراث شهدا و شهدا رهروان واقعی ولایت و ولایت امتداد خط سرخ شهادت و نهضت خونین عاشوراست.

بسیج یکی از ارزنده ترین یادگارهای امام راحل(ره) و از ثمرات درخت تناور انقلاب اسلامی است که در پنجم آذرسال ۵۸ با نفس معمار کبیر انقلاب فرمان شکفتن آن صادر گردید.

امام (ره) تفکر بسیجی را نوای دلنشینی دانست که اگر در کشوری طنین‌انداز شود چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور می‌ماند و در حقیقت این تفکر، همیشه جاودانه مانده است و امروزه تمامی دیده‌های بیدار می‌دانند که این شجره طیبه و درخت تناور همیشه در خط مقدم رویارویی با دشمنان قسم خورده این آب و خاک قرار دارد.

نقش آفرینی‌ها و کارکردهای بسیج طی گذشت سالها و حماسه‌سازی‌های جاودانه آن در ۸ سال دفاع مقدس و سپس رویارویی هوشمندانه و سلحشورانه با و بحران‌‌سازی‌های گوناگون و گره‌گشایی از مشکلات جامعه در مقاطع سخت و حساس که الگوی فکری و عملی بسیجیان را برای همیشه مفید و هدایت بخش نسل‌های میهن اسلامی قرار داده حقیقی انکارناپذیر است .

عمق راهبردی فرهنگ و تفکر بسیج فراتر از مرزهای انقلاب و کشور اسلامی هم اینک در رویکرد و رفتار مستضعفین سایر نقاط جهان تبلور یافته است و آنان با الگو گرفتن از تفکر بسیج برای رفع موانع و چالش‌های موجود در راه دست‌یابی به استقلال و آزادی کشورشان، در مقابل نظام سلطه و استکبار قد علم کرده‌اند.

اتاق اصناف زیراب  و نماینده اتاق اصناف ایراب در مازندران  بسیج اصناف سوادکوه زیرتب  ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی ، تقارن این مناسبت با روز تشکیل بسیج مستضعفین را فرصتی می‌داند تا با حضور در مناسبت‌ها و مراسمات مذهبی و اجرای برنامه‌های خاص معنوی و مذهبی، فرهنگ ناب بسیجی را که همان فرهنگ معنویت و شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی و برگرفته از مکتب عاشورایی است، معرفی نماید.

   
 

 

نماینده اتاق اصناف ایران

روابط عمومی اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش

،واحدبازرسی و بسیج  اصناف زیراب سوادکوه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۳
احمدعلی قبادیان


 


 برادر بزرگوار جناب آقای مهندس کیان الهی سوادکوهی  کارشناس برتر کشور

انتصاب شایسته و بجای جنابعالی را به سمت بخشداری زیراب  که حاکی از توانایی و تجربیات ارزنده

شما می باشد را صمیمانه تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان آرزوی توفیق روزافزون برای شما

دارم.

از طرف نماینده اتاق اصناف ایران

احمدعلی قبادیان سوادکوهی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۷
احمدعلی قبادیان

سیداحمد خاتمی: باید حق را پذیرفت حتی اگر از سوی دشمن باشد

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به حادثه تروریستی در ضاحیه لبنان گفت: غربی‌ها این ترور را محکوم نکردند اما تکرار آن در فرانسه ترور بد است، همین تبعیض‌ها تروریست‌پرور و داعش‌پرور است.
سیداحمد خاتمی: باید حق را پذیرفت حتی اگر از سوی دشمن باشد

سیداحمد خاتمی خطیب جمعه تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی امروز جمعه تهران ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار داشت: دلسوزی‌ها متفاوت است و گاهی این دلسوزی نسبت به دیگران و گاهی نسبت به خود است اما طبق منطق مولا علی (ع) باید دلسوز خود باشید و به فکر این باشید که جانتان به کمال برسد.

خاتمی ادامه داد: کسی که بنده خدا شود و سرمایه‌های خود و به ویژه سرمایه جوانی را در مسیراطاعت خدا به کار گیرد دلسوز خود است اما اگر این سرمایه در مسیر شیطان وعبور از خطوط قرمز الهی به کار گرفته شود این خیانت به خود فرد است.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه در حال حاضر حال و هوای اربعینی کشور را فرا گرفته است، تصریح کرد: امروز صحبت دو میلیون نام‌نویسی برای زیارت کربلاست و راهپیمایی اربعین در واقع مانور وفاداری به دین است.

وی با اشاره به حضور 20 میلیون نفر برای زیارت امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله مسئولان همانطور که تاکنون با مواکب حسینی همراهی کردند، تا نهایت همراه این زائران عزیز سالار شهیدان باشند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه خطبه به اقدامات نیروی انتظامی برای برخورد با جرم مشهود اشاره کرد و آن را وظیفه قانونی نیروی انتظامی دانست و گفت: نیروی انتظامی اعلام کرد که با ماشین‌هایی که آلودگی صوتی ایجاد، به نوامیس تعرض و در ماشین کشف حجاب کنند، برخورد می‌کند لذا این اقدام از سوی مردم مورد اقبال قرار گرفته و اکثریت نمایندگان نیز این کار را تجلیل کرده‌اند.

خطیب موقت تهران با اشاره به حمایت رئیس قوه قضاییه از این اقدام خاطرنشان کرد: ما هم به سهم خود هر گاه در مسیر امنیت صلاح این مردم در نظر گرفته شود آن را تأیید، حمایت و به نیروی انتظامی سفارش می‌کنیم که مهر و محبت را با قاطعیت در آمیزند چرا که کسی که مرتکب خطا شده بیمار است و با بیمار با خشونت رفتار نمی‌کنند.

وی در ادامه به مسئله روز عرصه بین‌الملل یعنی حوادث فرانسه اشاره کرد و اظهار داشت: بنده 5 مطلب را در این زمینه خواهم گفت، مطلب اول اینکه روشن است ما به شدت این جنایت تروریستی را در فرانسه  و هر نوع آدم‌کشی را در قالب ترور محکوم می‌کنیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ترور با دین ما میانه‌ای ندارد، یادآور شد: در حادثه کربلا و در مرحله اول که مسلم‌ابن عقیل به کوفه رفت می‌توانست ابن‌زیاد را ترور کند اما این کار را انجام نداد؛ این کار دلایلی داشت از جمله اینکه حضرت رسول (ص) می‌فرمایند کسی که مؤمن است تروریست نمی‌شود.

خطیب موقت تهران با تأکید بر اینکه جانیان داعش در ذهن هر وجدان انسانی محکوم هستند، خاطرنشان کرد: داعش و گروه‌های تکفیری برای مبارزه با اسلام تولید شده‌اند و آغاز تولد این مولودهای شوم به هنگام بیداری اسلامی و خیزش سریع اسلام در جهان بود از این رو آنها مأموریت جز تخریب اسلام ندارند.

وی با اشاره به حمایت صهیونیست‌ها از داعش تصریح کرد: داعشی‌ها تاکنون یک کلمه هم علیه رژیم صهیونیستی نگفتند و حتی مجروحان آنها در مکان‌هایی که در مجاورت اسرائیل است مداوا می‌شوند و نتانیاهو نیز رسماً گفت که داعش به ما خدمت کرد چرا که مسلمانان را به جان یکدیگر انداخت.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه سران داعش برای مبارزه با اسلام مأموریت دارند، گفت: بدنه داعش از همان سنخی هستند که به جنگ امام حسین (ع) رفتند و در واقع دچار شست‌وشوی مغزی شده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان و دیدار با سیدحسن نصرالله گفت: دبیر کل حزب‌الله لبنان به بنده گفتند دوستان ما در سوریه یک داعشی را به درک واصل کردند و دیدند که در جیب‌های او یک قرآن و دعا به همراه یک قاشق است، زمانی که علت آن را پرسیدند داعشی‌ها گفته بودند، به ما می‌گویند در آن روزی که شهید شوید همان شب میهمان پیامبر اسلام (ص) هستید لذا ما با خود قاشق می‌بریم که بدون آن غذا نخوریم، بنابراین می‌بینیم که بدنه داعش فریب خورده است.

وی در تشریح نکته سوم در ارتباط با جنایت تروریستی فرانسه تصریح کرد: همانطور که جنایت داعش و تکفیری‌ها محکوم است، جنایت برخورد با مسلمانان و آتش زدن مساجد مسلمانان نیز محکوم است و همه این اقدامات در سبد استکبار و آمریکا ریخته می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به نکته چهارم در حادثه تروریستی پاریس خاطرنشان کرد: تروری که در فرانسه صورت گرفت حاصل بذری است که خودشان کاشتند و کسی که باد می‌‌کارد طوفان درو می‌کند؛ ببینید که در این 5 سال چه بر سر مظلومان سوریه آوردید و حالا شما طعم ناامنی را چشیدید، شما خود مأوا و ملجأ تروریست‌ها هستید.

خطیب موقت تهران با اشاره به حمایت فرانسه از منافقین یادآور شد: وقتی برخی از آنها در عراق به جهنم واصل می‌شوند، شما ماتم می‌گیرید بنابراین شما خود تروریست‌پرور هستید و در دامن خود مارهایی را پرورش دادید که اکنون شما را نیش می‌زنند بنابراین به شما می‌گوییم که برگردید و دست از این راه بردارید.

وی در تبیین نکته پنجم در ارتباط با این حوادث خاطرنشان کرد: انگار از نگاه آمریکا و اروپا تروریست به دو دسته خوب و بد تقسیم می‌شود، اگر دولت غاصب صهیونیستی تروری انجام دهد این یک ترور خوب و اما اگر در فرانسه چنین اتفاقی بیفتد، این یک ترور بد است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به حادثه تروریستی در ضاحیه لبنان که منطقه شیعه‌نشین است اظهار داشت: آنها این ترور را محکوم نکردند اما حالا که در فرانسه چنین اتفاقی افتاده این ترور بد است؛ همین تبعیض‌ها تروریست‌پرور است و همین کارها داعش و تکفیری‌ها را می‌پروراند.

امام جمعه موقت تهران داعش را یک خطر برای انسانیت دانست و از غربی‌ها خواست تا دست از این منش و روش تبعیض‌آمیز بردارند و صادقانه با تروریست مبارزه کنند.

وی تنها کشوری را که با همه وجود و هستی خود با ترور مبارزه می‌کند ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: تنها راه مبارزه با خطر تروریست، ائتلاف واقعی ضدتروریسم است نه این ائتلاف صوری که اگر خیلی بخواهیم کوتاه بیاییم باید بگوییم این ائتلاف ضد داعش نبود بلکه این ائتلاف حمایت از داعش بود و جهان باید برای مبارزه با داعش و تروریست‌های وحشی داعشی بسیج شوند تا امنیت در جهان برقرار شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به هفته بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیج به عنوان یک ذخیره ارزشمند الهی برای امت‌هاست، پیروزی‌هایی که در سوریه صورت می‌گیرد، بسیج خودشان حضور دارد و در پیروزی‌های عراق نیز الحشد شعبی حضور دارند و در ایران اسلامی نیز این نهاد بابرکت بسیج در 8 سال دفاع مقدس غوغا کرد و همچنان غوغا می‌کند.

خطیب موقت تهران با تأکید بر اینکه بسیج یک فرهنگ است و تنها یک نهاد نیست، به 10 ویژگی بسیج اشاره کرد و ادامه داد: بسیجی از عمق جان خدا باور است؛ امتی که خدا باور است از هیچ چیز نمی‌ترسد.

وی فرهنگ بسیجی را فداکاری با همه توان برشمرد و افزود: بسیجی برای فداکاری در راه خدا زنده است، فرهنگ بسیجی تدین در همه عرصه‌هاست، یعنی بسیجی در خانواده، اداره و محله متدین است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده نیست، خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیجی، فرهنگ مهر مقدس است و همچنان در کنار آن بسیجی تبلور خشم مقدس علیه بیگانگان و دشمنان اسلام و انقلاب و در رأس آنها آمریکای جنایتکار است.

خطیب موقت تهران با تأکید بر اینکه بسیجی در همه عرصه‌ها برترین است، گفت: در دانشگاه‌ها، عرصه تعلیم و تربیت، عرصه پزشکی و همه جا باید برترین‌ها بسیجیان ما باشند.

وی تصریح کرد: بسیجی همیشه آماده است چرا که دشمنان همیشه برای ضربه زدن آماده هستند.

آیت‌الله خاتمی ویژگی هفتم بسیجیان را با اخلاق بودن آنها عنوان کرد و یادآور شد: فرهنگ بسیج، فرهنگ بصیرت است چرا که علمدار دین هستند و دشمن را می‌شناسند و به موقع اقدام می‌کنند.

وی نرنجیدن بسیجیان از طعنه‌ها و نیش‌ها را ویژگی دیگر آنها برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیجی حزبی، جناحی، گروهی نیست و فقط می‌بیند که ولایت کجا ایستاده او نیز همان جا می‌ایستد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: امام بسیجیان حضرت علی (ع) است و امروز ولایت فقیه ما نمی از آن یم و قطره‌ای از دریای ولایت امیر مؤمنان علی (ع) محسوب می‌شود.

خطیب موقت تهران در خطبه‌ اول نماز عبادی سیاسی جمعه تهران اظهار داشت: باید حق را پذیرفت حتی اگر از سوی دشمن باشد و زیر بار باطل نرفت حتی اگر از سوی دوست مطرح شود.

وی ادامه داد: رسمی که اخیراً در مجلس ما باب شده بخشی از سبک زندگی دینی اجتماعی است، وقتی که وزیر را فرا می‌خوانند، از او می‌خواهند که به آنها توضیح دهد و گاهی ازاین توضیحات قانع می‌شوند و گاهی نیز قانع نمی‌شوند، این کاملاً درست است یعنی اگر انتقادی به شخص وزیر دارند بدون ملاحظات چنانچه توضیحات وی منطقی باشد آن را می‌پذیرند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ما معتقدیم انتقاد سازنده آری و باید تحمل شنیدن پاسخ را هم داشته باشیم یادآور شد: بنده کاری به جناح و گروه خاصی ندارم و صرفاً سبک زندگی دینی را می‌بینم از این رو باید باب انتقاد باز و حق‌پذیری به عنوان یک فرهنگ در جامعه مطرح باشد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۰:۲۲
احمدعلی قبادیان
 
در راستای جابجایی های مدیریتی در استان؛
فرماندار جدید سوادکوه منصوب شد
شمال نیوز: ربیع فلاح استاندار مازندران طی حکمی سرپرست جدید فرمانداری شهرستان سوادکوه را منصوب کرد.

شمال نیوز: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت: استاندار مازندران طی حکمی سرپرست جدید فرمانداری شهرستان سوادکوه را منصوب کرد.پنجشنبه؛ تودیع و معارفه فرمانداران جویبار و سوادکوه

به گزارش شمال نیوز، مهرداد ابراهیمی افزود: بر اساس این حکم، عبدالجواد توحیدی سکاندار فرمانداری شهرستان سوادکوه را عهده دار شد.


توحیدی در کارنامه مسئولیتی خود، ریاست اداره ارشاد فاروج ، بخشدار شوقان، رئیس شورای بخش فاروج ، بخشدار سرحد شهرستان جاجرم و معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیروان را دارد.
 

گفته می شود، وی از بستگان نزدیک یکی از مسئولان ارشد وزارت کشور است که قبلا گزینه فرمانداری کلاردشت محسوب می شد.
 

همچنین رجبعلی وهابی فرماندار سابق این شهر با حکم استاندار به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان جویبار و جایگزین رضا گنجی شد.
 

مراسم تودیع و معارفه صبح روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.
 

گنجی به عنوان نائب رئیس امداد خودرو کشور منصوب شده است.
 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۲۴
احمدعلی قبادیان


 عالم روحانی بزرگ شیعیان جهان

حضرت آیت الله جوادی آملی:

کسانی که در این مجله و آن روزنامه، آبروی این و آن را می برند، مشغول کاشتن درخت تیغ هستند

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: این بیگانه کاری کرد که طلاق را در کشور رواج داد، زن و مرد بعد از طلاق افسرده و بیچاره می‌شوند، بروید دنبال فرزنددار شدن و پدر و مادر شدن، شما مگر نمی‌خواهید برای همیشه بمانید.











حضرت آیت‌الله جوادی آملی با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: این بیگانه کاری کرد که طلاق را در کشور رواج داد، زن و مرد بعد از طلاق افسرده و بیچاره می‌شوند، بروید دنبال فرزنددار شدن و پدر و مادر شدن، شما مگر نمی‌خواهید برای همیشه بمانید.

حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی سه‌شنبه در درس خارج تفسیر خود که در مسجد اعظم برگزار می‌شود، در تفسیر آیات پایانی سوره مبارکه شوری گفت: در سوره مبارکه شوری که در مکه نازل شد، ضمن تبیین آن عناصر محوری دین به بخشی از اصول معرفت‌شناسی و مانند آن نیز اشاره می‌کند، می‌فرماید انسانی که گرفتار تجربه حسی است، از جهان غیب غفلت دارد و هر چه می‌اندیشد ویژه تجربه حسی او است.

وی با اشاره به آیه «ٱسْتَجِیبُوا۟ لِرَبِّکُم مِّن قَبْلِ أَن یَأْتِىَ یَوْمٌۭ لَّا مَرَدَّ لَهُۥ مِنَ ٱللَّهِ ۚ مَا لَکُم مِّن مَّلْجَإٍۢ یَوْمَئِذٍۢ وَمَا لَکُم مِّن نَّکِیرٍۢ ﴿٤٧﴾»،  افزود: بیش از پنجاه مورد در قرآن کریم از انسان حس‌گرا که گرفتار تجربه حسی است، به مذمت یاد می‌کند، آن انسان عقل‌گرا هم ظاهر و هم باطن و هم دنیا و هم آخرت را می‌بیند و هر کدام را از آن خداوند می‌داند، روزی فرامی‌رسد که حق بر شما آشکار می‌شود و دیگر این که همه اعمال و اخلاق انسان از درون انسان ظهور می‌کند.

مفسر برجسته قرآن کریم ادامه داد: انسان گرفتار حس آن روز را نمی‌بیند و درک نمی‌کند و از این رو بدون پناهگاه وارد آن روز می‌شود، انسان راه بازگشتی به دنیا ندارد،‌ کل دنیا که بساطش برچیده شد، ظهور می‌کند، تا دنیا برچیده نشد،‌ آخرت ظهور نمی‌کند، این خطر حس‌گرایی و محدوده حیات را به تجربه حسی وابسته کردن است.

وی با اشاره به آیه شریفه «فَإِنْ أَعْرَضُوا۟ فَمَآ أَرْسَلْنَـٰکَ عَلَیْهِمْ حَفِیظًا ۖ إِنْ عَلَیْکَ إِلَّا ٱلْبَلَـٰغُ ۗ وَإِنَّآ إِذَآ أَذَقْنَا ٱلْإِنسَـٰنَ مِنَّا رَحْمَةًۭ فَرِحَ بِهَا ۖ وَإِن تُصِبْهُمْ سَیِّئَةٌۢ بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ فَإِنَّ ٱلْإِنسَـٰنَ کَفُورٌۭ ﴿٤٨﴾»، گفت: شما نگران پذیرفتن یا نپذیرفتن آنان نباش، تو که رسول حفیظ نیستی، بلکه رسول بلیغ هستی، حرف را تبیین کردی، اصلا ذات اقدس اله پیامبر اکرم(ص) را به عنوان مبین فرستاد، یعنی هر حرفی نسبت به آن دیگری جدا است، آن کسی که در هم حرف می‌زند بیان ندارد، در سوره مبارکه الرحمن قبل از این که از بیان سخن به میان آورد، از خلق انسان و از قرآن حرف زده است، معلم الهی اول قرآن را یاد داد و آنان که قرآن را یاد گرفتند انسان می‌شوند و آنان که دهان باز کردند بیان می‌شود.

رحمت خداوند ابتدایی و پاداشی است

حضرت آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: تا حق مطلب ادا نشد و بسته نشد، هر بیگانه در این مرز راه پیدا نکرد و آشنا خارج نشد این بیان نیست،‌ فرمود تو که بیان و تبیین کردی، مرز رشد و غیر رشد مشخص و ضلالت مشخص شد،‌ تو ای پیامبر(ص) مبین هستی، حالا که این گونه شد هر کسی که می‌خواهد ایمان بیاورد و هر کسی که می‌خواهد کفر بورزد و در این آیه طبع انسان را ذکر می‌کند و می‌گوید این انسان که در محدوده تجربه حسی به سر می‌برد، خود را از حق محروم می‌کند، می‌فرماید هنگامی که ما به انسان نعمتی بدهیم به جای این که شکر کند، خوشحال می‌شود، لذا فرمود توده مردم این چنین هستند.

وی با اشاره به این که رحمت هم ابتدایی و هم پاداشی است، اظهار کرد: خداوند ابتدائا به انسان نعمت می‌دهد اما اگر کسی شکرگزار بود، سبب افزایش نعمت می‌شود و آن مزید نعمت، نعمت پاداشی است، فرمود ما اگر به انسان نعمت عطا کردیم خوشحال می‌شود و آن را مال خود می‌داند و به همین دلیل آن را در راه سیئه استفاده می‌کند و به همین دلیل به مصیبت گرفتار می‌شود، رحمت را در این آیه مقید نکرد، بلکه مصیبت را مقید کرد، توفیق شکرگزاری هم ابتدایی است، همان طوری که هدایت دو قسم است و اضلال یک قسم است، اضلال به خاطر کارهایی است که انسان انجام می‌دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انسان به مقتضای طبیعت گرفتار کفران است، خاطرنشان کرد: انسان باید از فطرت خود نیز استفاده کند تا از حد حیات حیوانی نیز بالاتر برود، چون فقط حیوانیت خود را به یاد دارد می‌فرماید آنان به خودشان مشغول شدند، در سوره مبارکه حشر فرمود آن‌ها که خودشان را فراموش می‌کنند، خدا نیز آنان را از یاد خودش بازمی‌دارد.

وی گفت: خداوند فطرت را به انسان نداد که هر بلایی سرش بیاورد، انسان اگر به دستور او عمل نکرد، ظلم و خیانت می‌شود، این خیانت و ظلم به نفس حیوانی نیست، انسان اگر گرفتار حس بشود، همین گونه است، خداوند درباره برخی می‌فرماید انسان‌ها گاه به خود ظلم و خیانت می‌کنند، اگر انسان فطرت خود را خاموش کرد خیانت کرده است، زیرا خداوند فطرت را به همه انسان‌ها داد، در درون ما گذاشته است.

ضرورت تشکیل خانواده و جلوگیری از طلاق

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به آیه «لِّلَّهِ مُلْکُ ٱلسَّمَـٰوَ‌ٰتِ وَٱلْأَرْضِ ۚ یَخْلُقُ مَا یَشَآءُ ۚ یَهَبُ لِمَن یَشَآءُ إِنَـٰثًۭا وَیَهَبُ لِمَن یَشَآءُ ٱلذُّکُورَ ﴿٤٩﴾»، اظهار کرد: هم خداوند خالق و هم آفریدگار است،‌ خداوند هر چیزی را خلق کرده است، این مال آفریدگار بودن خداوند است، او رب‌العالمین است و تربیب دارد که لازمه آن تربیت است، او رب‌العالمین و مربب است که لازمه آن تربیت است، همه چیز را آفرید، چه در آفرینش و چه در پرورش او با مشیت حکیمانه کار می‌کند، نه تنها او با حکمت کار می‌کند، بلکه با هیچ وسیله‌ای نمی‌شود حکمتش را تغییر دهد.

وی با قرائت آیه «أَوْ یُزَوِّجُهُمْ ذُکْرَانًۭا وَإِنَـٰثًۭا ۖ وَیَجْعَلُ مَن یَشَآءُ عَقِیمًا ۚ إِنَّهُۥ عَلِیمٌۭ قَدِیرٌۭ ﴿٥٠﴾»، ابراز کرد: به انسان‌ها فرمود که ازدواج تشکیل دهید، فرمود من که شما را آفریدم می‌دانم ادامه حیات شما در خانواده است و می‌دانم هیچ چیزی بدتر از طلاق نیست، فرمود خانه‌ای که با طلاق خراب و ویران شد، با هیچ چیزی و به آسانی آباد نمی‌شود، این بیگانه کاری کرد که طلاق را در کشور رواج داد، زن و مرد بعد از طلاق افسرده و بیچاره می‌شوند، بروید دنبال فرزنددار شدن و پدر و مادر شدن، شما مگر نمی‌خواهید برای همیشه بمانید، باید فرزند صالح بیاورید تا برای همیشه بمانید.

صاحب تفسیر تسنیم ادامه داد: انسان یا مشغول تیغ‌کاری یا پرنیان و ابریشم‌بافی است، گاه انسان مشغول تیغ زدن به دیگران است، در این مجله و در آن روزنامه و آبروی این و آن را ببرد، انسان مشغول کاشتن درخت تیغ است که هیچ محصولی به غیر از تیغ ندارد،‌ انسان یا درخت تیغ در خانه‌اش کاشته و هر روز دارد آن را آبیاری می‌کند یا کارگاه ابریشم‌بافی دارد که هر روز دارد آن را می‌بافد، معصیت ما آب دادن به درخت تیغ است و دعا و اعمال صالح ما ابریشم‌بافی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۹:۵۰
احمدعلی قبادیان

بی انصافی صدا و سیما ایران


در گذاشته کسی جرعت نمی کرد حرف بزند ولی دلواپسان امروز بیشتر شدند افرادهای امروز که


نه در انقلاب وزمان جنگ که نبودند اما امروز چرا ؟.......


چرا در دولت قبل چنین نبود (جنجالی )


چرا امروز ؟؟؟


ایلنا: این بار صدا و سیما سراغ یکی از جنجالی ترین مردان دولت یازدهم آمده کسی که به سبب حرفهایش


درباره فساد در دولت گذشته در بیشتر مواقع تیتر یک بوده است.


 «ترکان به چهار وزیر توهین کرده است»، «ترکان استعفا داده و استعفایش پذیرفته شده است» و این آخری «ترکان سکه هدیه داده است».  این موارد شایعاتی است که در یک ماه گذشته درباره ترکان به گوش می‌رسد. یک روز جعل تیتر برای حاشیه‌سازی دولت و روز دیگر اتهام پرداخت رشوه توسط دبیر مناطق آزاد در حاشیه یک برنامه زنده تلویزیونی. کارمند صدا و سیما پس از پایان برنامه مدعی می‌شود ترکان سکه‌ها را در جیب‌اش گذاشته است و در فضای مجازی می‌نویسد: «بعد از خروج مهمان از استودیو ، جعبه را به مهمان محترم دادم و گفتم روابط عمومی زیرمجموعه شما قبل از برنامه برای ما، اینها رو فرستاده. جعبه را باز کرد، داخلش را که دید، اول جاخورد. بعد خودش را جمع و جور کرد و پرسید یعنی این هدیه را قبول نمی کنید؟!! این بار من جاخوردم و محکم پاسخ دادم: توهین خیلی بزرگی بود به ما. به زیرمجموعه‌تان بفرمایید با رسانه‌ها این طور رفتار نکنند. گفت باشه. سکه‌ها رو گذاشت جیبش و رفت...» اما تازه این آغاز ماجرا بود. بخش خبری 20 و 30  صدا و سیما به پخش مکالمه تهیه کننده برنامه پایش با ترکان پرداخت. تا یکی دیگر تخریب ها علیه دولت توسط جناح مخالف زده شود.

 

دوربین مخفی صدا و سیما ؛ برای حمله دولتمردان روشن است

هر چند تهیه کننده صدا و سیما بعدتر تمام اتهامات خود را علیه ترکان پس گرفت و به قول خودش از اینکه به ترکان اتهام زده است که دبیر مناطق آزاد سکه های اهدایی را در جیب اش گذاشته است، حلالیت طلبید. با این اظهارات و پخش دوربین مخفی صدا و سیما در یک بخش خبری چند مطلب  به وضوح قابل اثبات است ظاهرا ماجرای سکه ها آنچنان که تهیه کننده  صدا و سیما در اظهارات اش می گوید «چندان قربه الی ا....»  نبوده است بلکه  برنامه ای از پیش طراحی شده برای حاشیه سازی علیه  دولت یازدهم است.

بنا به اظهارات منابع آگاه  و کارمندان همین نهاد، ظاهرا برنامه‌ای طراحی شده در بخش های مختلف خبری و مستند صدا و سیما برای تصویر برداری مخفیانه در صدا و سیما باب شده است که تنها هدف اش حاشیه سازی برای دولت یازدهم است.در غیر این صورت پخش رکورد یا تصویر مکالمه تهیه کننده و یک مقام دولتی نمی تواند اتفاقی باشد.

ردپای جبهه پایداری از پایش تا بیست و سی

واقعیت این است مخالفان دولت از هر رویداد و اتفاقی برای فشار آوردن و ضربه زدن استفاده می کنند. برخی افراد از هر خبر در مورد دولت و اطرافیان پاستور استفاده می کنند تا بتوانند با شایعه پراکنی و حاشیه سازی به هدف خود ( وارد کردن فشار به رئیس جمهور ) برسند. آنها با ساختن روایت‌های متفاوت و کذب از یک مصاحبه و یک برنامه تلویزیونی سعی دارند که نشان دهند ترکان برای تطمیع خبرنگاران دست به چنین اقدامی زده است. در حالی که این ادعا چنان که توسط تهیه کننده تکذیب شد، از اساس دروغ بوده است. صداوسیما سال‌ها است خط‌مشی ثابت خود، در جناحی نگریستن را ادامه می‌دهد و ظاهرا بخشی از برنامه سازان صداو سیما خط مشی مخالفان دولت و افراد نزدیک به جبهه پایداری را دنبال می کنند و تغییر مدیریت هیچ تأثیری بر این خط‌مشی نگذاشته است. گاهی نیرویی تازه نفس جایگزین نیروهای گذشته شده‌اند اما همچنان، مسیر گذشته ادامه پیدا می کند.

قانعی راد: خط‌مشی رسانه ملی توسط جبهه پایداری تعیین می‌شود

محمد امین قانعی راد جامعه شناس و استاد دانشگاه به خبرنگار ایلنا در مورد رویکرد رسانه ملی می گوید:« به‌نظر خط‌مشی رسانه ملی توسط حلقه‌ها و گروه‌های پنهان تعیین می‌شود، ‌این درحالی‌ست که این مسیر باید توسط گروه‌هایی که از نظر ژورنالیسم، حرفه‌ای هستند؛ تعیین شود تا این رسانه از گزند گروه‌های سیاسی و اقتصادی و حزبی در امان بماند. رسانه باید استقلال خود را حفظ و آن را تضمین کند تا بتواند نقش ملی بودن خود را به خوبی ایفا کند».

گواه سیاسی کاری در صدا و سیما

حضور گسترده برخی برنامه سازان صدا و سیما در برنامه‌های جبهه پایداری خود گواه اثبات ادعای قانعی راد است. این استاد دانشگاه به ایلنا می گوید: گروه‌هایی که هم در دولت و هم در صداوسیما نفوذ دارند، عموماً از جبهه پایداری هستند. گویا خودِ دولت هم نخواسته تغییر چندانی در حضور این افراد ایجاد کند. از طرفی دیگر فشار عده‌ای غالبا از اعضای مجلس که از اصولگرایان تندرو هستند، دولت را وادار به ملاحظه‌کاری کرده است. این نیروها کسانی هستند که در دولت کارشکنی می‌کنند و حضور آنان در رسانه ملی بسیار پررنگ‌ است. این افراد در هر حال حاضر قصد جبران شکست خود در انتخابات ۹۲ را دارند.

ماجرای سکه ها چه بود؟!

ظاهرا نه تنها یک استاد دانشگاه بلکه همگان بر این اعتقادند که برنامه سازی در صداو سیما بیشتر رنگ و بوی جبهه پایداری به خود گرفته است. ماجرای سکه‌ها اولین اتفاق و آخرین جریان پیش آمده نیست. قطعا بعد از این دوربین مخفی، صدا و سیما می‌خواهد گونه‌ای دیگر از عبور از اخلاق در عرصه رسانه را نمایان سازد. اما ماجرای سکه ها چه بود؟! ظاهرا روابط عمومی منطقه آزاد اروندرود که مانند بقیه مناطق آزاد مستقل از مرکز عمل می کند تعدای سکه را برنامه ساز و تهیه کننده برنامه پایش صدا و سیما می دهد و آنها هم سکه‌ها را قبول می کنند!! در تهران یکی از برنامه‌سازان صداو سیما ماجرای سکه‌ها را به ترکان می گوید و ترکان دستور تحقیق می دهد، ماجرا به همین سادگی بود و نه سکه ای در جیب کسی رفت و نه رشوه‌ای داده شد. حال سوال اینجاست که چرا آن خبرنگار صدا و سیما و آن برنامه‌ساز قبول رشوه کردند که حالا بخواهند قربه الی ا... در بخش خبری 20 و سی دقیقه ماجراجویی خود را از طریق پخش یک رکورد به نمایش بگذارند.

 دلیل ماجرای اخیر بیست و سی و پایش چه بود؟!

 خبرنگار ایلنا در گفت و گو با یک منبع آگاه در مناطق آزاد دلیل حاشیه سازی صدا و سیما علیه ترکان را جویا می شود. وی می گوید تنها دلیل این حاشیه‌سازی‌ها این است که ترکان در قضیه فسادهای مناطق آزاد از کیش و قشم گرفته تا ارس وارد محدوده ممنوعه برخی جریانات سیاسی شده بود. حجم فسادها و اتفاقات گذشته به حدی زیاد بود که جناح مقابل برای جبران از عوامل نزدیک به خود در صدا و سیما و دیگر رسانه ها بهره گرفته است. ماجرای باز پس‌گیری خانه ها و ماشین‌های مناطق آزاد تنها بخش کوچکی از این فسادها است. دلیل حاشیه‌سازی علیه ترکان تنها سیاسی است. وی در مورد شایعه استعفای ترکان از مناطق آزاد می گوید:«این شایعه از اساس کذب است. این خبر را ما هم شنیده ایم و هیچ وقت درست نیست البته نمی دانیم منبع خبر کجاست و گرنه تکذیب می کردیم »


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۲:۴۳
احمدعلی قبادیان


محدودیت در ثبت تقاضا و صدور پروانه کسب نانوایی


با عنایت به ممنوعیت در صدور مجوز پروانه کسب متقاضیان نانوایی به اطلاع می رساند حسب ضرورت و با توجه به اهمیت موضوع شرایط ثبت و صدور پروانه کسب متقاضیان جدید صنف مذبور در سامانه اصناف غیر فعال و مسدود گردید.

محدودیت در ثبت تقاضا و صدور پروانه کسب نانوایی






                                                                                                                                                                                                   پیرو بخشنامه شماره 217130/60قائم مقام محترم وزیر در امور تجارت و معاونت بازرگانی و امور

اقتصادی مبنی بر ممنوعیت در صدور مجوز پروانه کسب متقاضیان نانوایی به اطلاع می رساند حسب ضرورت و با توجه به اهمیت موضوع شرایط ثبت و صدور پروانه کسب متقاضیان جدید صنف مذبور در سامانه اصناف غیر فعال و مسدود گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۴
احمدعلی قبادیان
نسخه چاپیارسال به دوستان
سو استفاده از ماجرای پاریس و اهانت به مسلمانان
دستکاری عکس سلفی و جابجایی قرآن با آی پد و پیراهن با جلیقه انتحاری با فتوشاپ+ تصاویر

انتشار عکس جعلی یک سیک کانادایی و سهیم دانستن او در ماجرای عملیات خرابکارانه پاریس که توهین به مسلمانان است، مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: دستکاری عکس سلفی و جابجایی قرآن با آی پد و پیراهن با جلیقه انتحاری با فتوشاپ+ تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سو استفاده از نرم افزار فتوشاپ و پخش شدن عکس یک کانادایی سیک (از آیین هندوها) موجب اتهام‌هایی گسترده علیه این شخص در زمینه مشارکت در حملات خرابکارانه پاریس شد.

به نوشته روزنامه «دیلی تلگراف» «ویرندر جبال» روزنامه نگار آزاد اهل کانادا بعد از این‌که متوجه شد عکس سلفی را که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته بود به مدد فتوشاپ تغییر یافته، بهت زده شد.

ماجرا از این قرار است که این عکس سلفی از سوی اشخاصی دستکاری شده و در حالی که فرد مذکور پیراهنی پوشیده و با دستگاه «آی پاد» که در دستانش بود عکس سلفی گرفته بود با نرم افزار فتو شاپ مبدل به عکسی از این فرد با جلیقه عملیات انتحاری و قرآن به دست شده بود.

عکس جعلی سمت راست و عکس حقیقی سمت چپ

بر اساس این گزارش، ویرندر جبال بعد از متوجه شدن این ماجرا تهدید کرد که رسانه‌های اسپانیایی را که عکس او را در گزارش‌هایشان درباره حملات پاریس منتشر منتشر کرده بودند، پیگرد قضایی می‌کند.

روزنامه اسپانیایی «لارازون» چاپ مادرید در این زمینه با انتشار تصویر دستکاری شده این شخص نوشته بود: « این فرد یکی از خرابکاران  است که احتمالا همراه با آوارگان سوری وارد یونان شده است .این مهاجمان در قالب سه تیم عمل کرده و 15 تا 18ساله هستند.»

ویرندر جبال با بیان این‌که تصویر تغییر یافته خطرهایی را برای وی در بر داشته است، گفت: «تصویر دستکاری شده من را میلیون‌ها نفر دیده‌اند. اجازه دهید این‌گونه بگویم که من هرگز به پاریس نرفته‌ و شخصی سیک با عمامه هستم.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۹:۳۹
احمدعلی قبادیان

آلاشت ؛ شهری رویایی در ارتفاعات‌

 سوادکوه  بزرگ  زیبا


موزه مردم شناسی آلاشت جاذبه ای است که توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند.

 

اختصاصی مازنی خبر / عباس مهدوی  : آلاشت یکی از شهرهای بی نظیر و زیبا ی کشور است. شهری کوچک و آرمیده در میان ارتفاعات البرز مرکزی که مردمانی مهربان و مهمانواز دارد . برای رسیدن به آلاشت باید در مسیر جاده تهران_سوادکوه و در محل پلیس راه آزادمهر از جاده اصلی به سمت غرب رفت و ۳۵ کیلومتر مسیر زیبا و دلربای کوهستانی و جنگلی را پیمود.

درجاده پاییزی و هزار رنگ آلاشت می توانید علاوه بر لذت بصری از میوه های پاییزی کنار جاده نوش جان کنید . "ولیک" هنوز هم در جاده آلاشت روی درختان جاخوش کرده و گردشگران این مسیر را وسوسه می کند.


این شهر چشم نواز که بافت تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است با بقاع متبرکه ، مسجد امام حسین (ع) با معماری منحصر به فرد اثر استاد لرزاده، موزه مردم شناسی، تنها رصد خانه استانهای شمالی ، صنایع دستی و جاذبه های طبیعی میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.

موزه مردم شناسی آلاشت جاذبه ای است که توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند. ساختمان موزه قدمتی ۱۵۰ ساله دارد و در سال ۱۳۴۸ به همراه بافت تاریخی شهر آلاشت در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.


این بنا در خلال سالهای ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۲ مورد بازسازی قرار گرفت و به عنوان موزه زادگاه پهلوی اول به بهره برداری رسید و تا سال ۱۳۵۷تحت همین عنوان به فعالیت خود ادامه داد.


پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی یک سال به عنوان دبیرستان شهر و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۸۲ به عنوان کتابخانه عمومی شهرمورد استفاده قرار گرفت ، اما تا سال ۱۳۸۷ به دلیل تخریب قسمتهایی از ساختمان تعطیل شد . شهرداری آلاشت پس از بازسازی آن در سال ۱۳۸۸ با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی مازندان این ساختمان قدیمی را تبدیل به موزه مردم شناسی کرد.

در این موزه آثار، ابزار و وسایلی از زندگی سالهای نه چندان دور مردم منطقه به نمایش گذاشته شده است. موزه آلاشت سالانه پذیرای هزاران گردشگر است و یکی از پرببینده ترین موزه های مازندران است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۳۲
احمدعلی قبادیان